Wycieczka do Fabryki Bombek Choinkowych i Sandomierza

Z życia szkoły 2015/2016 » Wycieczka do Fabryki Bombek Choinkowych i Sandomierza

W grudniu uczniowie drugich i trzecich klas szkoły podstawowej uczestniczyli w wycieczce do Fabryki Bombek Choinkowych w Nowej Dębie i do Sandomierza.  Wycieczkę rozpoczęliśmy od pobytu w fabryce bombek, gdzie zwiedziliśmy jedyne w Polsce Muzeum Bombki Choinkowej. Następnie, przechodząc przez kolejne działy fabryki, poznaliśmy proces powstawania ozdób choinkowych, które są wykonywane ręcznie. Zobaczyliśmy, w jaki sposób wydmuchiwane są szklane kulki, a także podziwialiśmy sposób ich zdobienia. Mieliśmy również okazję obejrzeć różnorodne ozdoby choinkowe na kilku wystawach. Atrakcją pobytu w fabryce były warsztaty plastyczne, podczas których ozdabialiśmy bombki według własnego pomysłu. Na zakończenie wizyty w fabryce odwiedziliśmy sklepik firmowy. Tam nastąpiło istne szaleństwo zakupów. Wszystkie oferowane ozdoby wyglądały fantastycznie. Trudno było wybrać spośród nich te najładniejsze. O wizycie w Fabryce Bombek będą nam przypominały bombki z naszymi imionami oraz te, które ozdobiliśmy własnoręcznie. Kolejnym punktem wycieczki był wspólny obiad, który posilił nas przed zwiedzaniem Sandomierza. Swój pobyt w tym mieście rozpoczęliśmy od wspinaczki po krętych schodach. Pan przewodnik oprowadził nas po zabytkowej części miasta. Zwiedziliśmy Wzgórze Zamkowe oraz Stare Miasto. Pogoda nam dopisała, dlatego spacer był bardzo przyjemny i udany. Swój pobyt w Sandomierzu zakończyliśmy wizytą w Zbrojowni Rycerskiej. Dzięki niezwykle charyzmatycznemu przewodnikowi- rycerzowi, poznaliśmy ciekawe tradycje i zwyczaje rycerskie, a nawet sami przez chwilę przenieśliśmy się w czasie, przymierzając zbroje i piękne suknie z tamtych czasów. Pełni niesamowitych wrażeń, szczęśliwi i zadowoleni, bezpiecznie wróciliśmy do swoich domów. Opiekę nad uczniami podczas wycieczki sprawowały panie: K. Adamiec, A. Czwarnowska, E. Derkacz-Kowalczuk,  E. Kuźnicka, B. Gorczycka, I. Szot i ksiądz K. Mazur.